نوشته شده توسط : بارکزهی

نیمکره راست یا چپ؟! مسئله این است!

سلام...

یک مطلب جالب از تجربه امروز...من امروز کلا نیمکره راستم فعال بود. یک آدم با انگیزه، شاد، پر از اطلاعات و فعال و خلاق بودم. خیلــــی از عملکرد خودم راضی بودم. طوری بودم که تا چندوقت پیش هم همینطوری بودم. یعنی این همه سال رو کلا با این سیمبندی (!) مغزی گذرونده بودم. این سیمبندی راست مغزی در اثر خوشی زیاد حاصل می شه :)

متاسفانه یه لحظه عطسم گرفت آخر شب و همه چیز به هم ریخت :( نیمکره چپ مغزم هم فعال شد که اصلا خوب نبود...

کلا نکته اینجاست که اگر کاملا راست مغز و یا کاملا چپ مغز هستید، به معنی بلوغ کامل فکری است. راست مغزی کامل چپ مغزی رو هم در بر می گیره...یعنی نیمکره سمت راست کارهای نیمکره سمت چپ رو هم انجام می ده...در نتیجه راست مغزی کامل بهتر از چپ مغزی کامل است. تازه، اینجوری کلی خوشحالترید و کلی هم انگیزه کاری دارید.

نیمکره راست جنرال وییور هست؛ یعنی کلی نگر. خیلی خوبه. در این مد شما حفظ کردنیهاتون خیلی خوب میشه و خب، برای افرادی که رشته های حفظ کردنی زیاد داره عالیه. کلا چیز خوبیه. قضاوت بر اساس تمپلیت های قبلی موجود در حافظه صورت میگیره. به عبارت دیگر اظهار نظر ها بر اساس اطلاعات عمومی که قبلا خوندینشون هست...عالیه این! مثلا اگر ریویور هستید یعنی خیلی قشنگ می تونید این کار رو بکنید. ولی نکته اینجاست که خیلی بزرگبینی پیدا می کنید و اعتماد بنفستون بسیار بالا میره. این میشه گفت خوبه. ضربان قلبتون و تپش قلب کم میشه و یک آرامش خاصی دارید...صرفه جو میشید و فکر اقتصادیتون کار می کنه. کلا یک پا آشپز هستید و به معنای واقعی کلمه یک انسان مستقلی میشید که نیازی به کسی نداره :) در ضمن، اصولا موقع صحبت لبخند بر لب دارید و صحبت هاتون از دهن میاد؛ یک سمت بینی هم بسته میشه؛ عجیبه این قسمتش...انگار فعال کننده مجرای بینی در وسط بالای مغز قرار داره :-/ ....نکته دیگر اینکه معمولا در این مد شما خیلی به بدن خودتون فکر نمیکنید و کلاً به قول بچه ها به تخمتونه همه چیز! (اینو اضافه کنم که یک BQ هم داریم که مربوط به فکر کردن به یک بدن مناسبه... اینطوری که من درک کردم مرکز کنترل این حس در سمت راست مغز، تقریباً بالا و نزدیک لوب پسانی یا عقبی مغز هست. اگر می خواهید درکش کنید، فکر کنید که دختر هستید و الان باید یک بدن خوب و قلمی داشته باشید :دی )

و اما حس ششم!!! حس ششم کاملا در منتها علیه نیمکره راست قرار داره. یعنی موقعی که از تمام نیمکره راست استفاده می کنید در واقع حس ششم خود را فعال کرده اید. دروغ ها رو با آسانی تشخیص داده، به یک فرد دلسوز تبدیل میشوید و از لحاظ هنری بسیار قوی خواهید بود. ولی در یک طرف قضیه حس اعتمادی به دیگران ندارید و اصولا نسبت به دیگران بدبینید؛ شاید در بعضی مواقع این بدبینی درست باشه... نمی دونم! ولی کلا قشنگ مثل یک روانشناس عمل می کنید و افکار ملت رو می خونید. حس حل معمای شما هم بسیار قوی میشه و تصورات ذهنی قوی ای پیدا می کنید.

کلا ورزش های هوازی که باعث افزایش ضربان قلب میشن انگار نیمکره چپ رو فعال می کنن. از نیمکره چپ خوشم نمیاد...خوبه ها؛ ولی برای من آشنا نیست...نمی دونم چیکار کنم با این نیمکره چپ فعال :(((



:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد